Zwiększenie efektywności żeglugi na wodach śródlądowych w wyniku integracji regionalnego systemu sterowania ruchem statków (47)

In order to personalize content, adjust and analyse ads, and provide safer experience, we use cookies. By using this website, you agree to the collection of information by us. The details can be found at: Privacy policy.

Wydawnictwo Naukowe

Politechniki Morskiej w Szczecinie

ul. Starzyńskiego 8, 70-506 Szczecin

tel. +48 91 48 09 616

Igor Jagniszak, Akademia Morska w Szczecinie

Recenzent:
dr hab. Andrzej Banachowicz, prof. AM w Gdyni, Akademia Morska w Gdyni

Rok wydania: 2007 r.
ISSN: 0860-8806
178 s., B5, oprawa miękka

W pracy przedstawiono koncepcję utworzenia systemu zarządzania ruchem statków i barek w rejonie dolnej Odry. Przedstawione założenia systemu VTS River wynikają z połączenia systemu śródlądowych dróg wodnych z Polski z siecią dróg Europy Zachodniej oraz znacznego wzrostu ilości przewożonych ładunków pomiędzy portami Szczecina, Świnoujścia i Berlina. Z przedstawionej koncepcji wynika, że utworzenie systemu zarządzania ruchem statków i barek podniesie poziom bezpieczeństwa żeglugi oraz w sposób znaczący przyczyni się do ochrony środowiska, pomimo znacznego zwiększenia ilości przewożonych ładunków.